Laddercompetite: Gemengd Dubbel

De laddercompetitie is een ‘uitdaagsysteem’ - waarbij spelers/teams elkaar volgens bepaalde regels  kunnen uitdagen tot een officiële tennispartij - met als doel steeds hoger op de ladder te komen. Zodoende beklim of daal je op de ladder.

De Laddercompetitie is enkel een competitie die gericht is op de leden van LTC Gorssel en er zijn geen kosten aan verbonden. De leden worden bij aanmelding van de laddercompetitie op volgorde van  speelsterkte ingedeeld, met de sterkste bovenaan en vervolgens alfabetisch op achternaam. Als je uitgedaagd wordt om een wedstrijd te spelen moet de wedstrijd starten binnen 7 dagen na de uitdaging. Je kunt tot 4 tredes hoger uitdagen.

Hoe schrijf je jezelf in?

Leden kunnen zelf inschrijven door in te loggen op de ClubApp. Bij ‘Beschikbaar’ zie je de laddercompetitie waar je je voor kunt inschrijven. Deze selecteer je, daarna kun je de speelsterkte, leeftijd, ranglijst en welke wedstrijden er zijn gespeeld invullen.

Nadat je je hebt ingeschreven komt de competitie te staan bij ‘Mijn’ in de ClubApp. Hier kun je aan de slag gaan met uitdagen op het moment dat de laddercompetitie start.
- Onderin de app kies je voor 'Spelen'
- Vervolgens kun je links bovenin voor 'Wedstrijden' kiezen
- In het dropdown menu kies je voor 'Ladder'
- Je kiest voor 'Gemengd winter Ladder competitie' en daarna voor 'Inschrijven'

Door op ‘Uitdaging’ te klikken bij een ander lid kun je een bericht sturen en een voorstel voor een datum van de competitie. Het is mogelijk om meerdere data te sturen.

Zodra je zelf een uitdaging ontvangt kun je deze via de ClubApp accepteren door op ‘Uitdaging Details’ te klikken. Hier is het mogelijk om de uitdaging te accepteren, af te wijzen of een andere datum voor te stellen.

Wel een baan reserveren

De uitgedaagde krijgt de uitdaging binnen en als deze geaccepteerd is en een datum geprikt, moet je nog wel een baan reserveren! NB: de wedstrijd moet binnen 7 dagen na het uitdagen gespeeld worden.

Mocht de afgesproken datum voor 1 of beide spelers/teams toch niet uitkomen, kunnen zij contact opnemen met Rijna Smeerdijk - [email protected] - en kan de beheerder de datum wijzigen.