Open Toernooicommissie

En om de beginners onder u -en voor hen is dit stukje informatie voornamelijk bedoeld- enig inzicht te verschaffen in de toernooiwereld volgt hierna een uitleg van veel gebruikte begrippen.

Speelsterkte

Door nummering geregistreerd door de KNLTB wordt aan gegeven hoe goed iemand tennist. De band, loopt van 1 (verschrikkelijk goed, kom je bij ons niet tegen) tot 9 (komt meestal pas kijken, kom je bij ons vrij veel tegen). Enkele voorbeelden: 5, een goede speler, bij onze vereniging hoor je dan al bij de “godjes”. 8 een oprechte amateur die het beginnersniveau, maar net is ontstegen, kan bij vlagen zelfs tennissen.

Categorie

De deelnemers aan een toernooi worden over het algemeen ingedeeld naar speelsterkte, de zogenaamde categorieën. U hoeft niet in uw eigen categorie (speelsterkte dus) in te schrijven. Het mag ook een categorie hoger. Maar nooit lager, het winnen wordt dan te gemakkelijk. Bij dubbels/ mixed is de hoogste speelsterkte bepalend.

Open toernooi

In tegenstelling tot de clubtoernooien, is een Open Toernooi ook toegankelijk voor tennissers van andere verenigingen. Meer dan 150 deelnemers is geen uitzondering. Om ervoor te zorgen dat alles zo eerlijk mogelijk verloopt, komt er een Bondsgedelegeerde van de KNLTB aan te pas. Uit dit laatste blijkt al dat de punten een belangrijke rol spelen. Bij LTC Gorssel heten de open seniorentoernooien het Zomer Markepaaltoernooi (juni) en het Winter Markepaaltoernooi (januari). Ze duren dikwijls een week en zijn ook weer toegankelijk voor diverse categorieën.

Veel gezelligheid met hapjes & drankjes en muziek.

Heeft u nog vragen, suggesties of anderszins op het gebied van deze commissie, de leden van de commissie staan u graag te woord.

De toernooicommissie voor het Markepaaltoernooi bestaat uit de volgende leden.: Hans Ooms, Paul Keizer, Tinus Blom, Jolanda Elferink, Agnes Tjallings, Arno Bruin en Gerton Albers.

tel:0575-495041 e-mail: [email protected]