Competities stopgezet, vrij spelen en training blijft mogelijk

14 oktober 2020

Het kabinet heeft extra maatregelen aangekondigd om de snelle stijging van het aantal coronabesmettingen een halt toe te roepen. Wat betekent dit voor tennis op onze club?

• De KNLTB Competitie 2020 stopt per direct, zowel voor de jeugd als de senioren.
  • Het blijft mogelijk om vrij te tennissen en te trainen.
  • De maximale groepsgrootte is 4 personen voor volwassenen vanaf 18 jaar (dit is exclusief trainer).
  • Het clubhuis blijft gesloten en ook douches en kleedkamers worden gesloten.
  • Publiek is niet toegestaan.

Dubbelen mag, mits er bewust altijd 1,5 meter afstand wordt gehouden op de baan. Dit is conform de nieuwe richtlijn en in afstemming met NOC*NSF en het ministerie van VWS. Geen fysiek contact, houd altijd minimaal een racketlengte afstand op de baan, ook als dat betekent dat je soms een bal moet laten gaan. Ga niet samen op een bankje zitten, geef geen high fives en wissel met de klok mee. Het besmettingsrisico bij dubbelspel is volgens de experts van de KNLTB gering.

De maatregelen gaan in op woensdag 14 oktober om 22.00 uur en gelden voorlopig voor de komende 4 weken.