Nieuwe coronamaatregelen, tennis blijft mogelijk

30 september 2020

Het kabinet treft opnieuw landelijke maatregelen in de strijd tegen het coronavirus. Gelukkig kunnen we blijven tennissen, zolang het weer het toelaat.

Hieronder zetten we op een rij wat de maatregelen betekenen voor onze tennisclub, competities, toernooien en het vrij spelen. Deze maatregelen gelden in elk geval tot 20 oktober 2020.

1. Het clubhuis is gesloten, met uitzondering van afhangbord, toiletten en kleedkamers. Het is de bedoeling dat niemand zich ophoudt in het clubhuis.
  2. Vrij spelen is gewoon mogelijk. Hiervoor geldt:
    • reserveer vooraf een baan via de KNLTB Club App. Bevestig jouw reservering minimaal 10 minuten voordat je gaat je tennissen op het afhangbord in het clubhuis. Anders vervalt jouw reservering en weten we niet meer wie er op welk tijdstip getennist heeft.
    • kom kort voor het geplande tijdstip naar de baan en verlaat het park direct na afloop. Dit geldt ook voor trainingen.
    • het is niet toegestaan dat spelers op het park blijven hangen, of dat ouders bij trainingen van hun kinderen komen kijken.
  3. Toeschouwers zijn niet toegestaan bij onder meer wedstrijden of trainingen.
  4. Aanvullende regels voor competitie en toernooien:
    • Voor (jeugd-) competitieteams zijn er aanvullende regels. De aanvoerders of begeleiders van de teams worden daarover apart geïnformeerd.
    • De husseluitwisseling met LTC Zutphen op 13 oktober 2020 kan binnen de huidige regels niet doorgaan.

Meer weten? Alle KNLTB-richtlijnen kun je terugvinden op https://corona.knltb.nl

Nieuwscategorieën