Tennis voor jeugd: dit zijn de regels

29 april 2020

Inleiding

Zoals vorige week gemeld in de FlashSmash mag er weer getennist worden volgens de regels die hieronder zijn afgedrukt. We begrijpen natuurlijk goed dat dit van ouders én kinderen extra inspanning en oplettendheid vraagt. Dit is állemaal in het kader van 'better safe than sorry'.

De komende dagen worden de bewegwijzering, de linten en de borden bevestigd bij de club om te voldoen aan de gestelde regels van de regering, NOC/NSF en de gemeente Lochem!

Naast deze informatie op de website zal Christof de ouders en de betrokken spelers t/m 19 apart informeren over 'de nieuwe normaal' en lessen, waaronder lessen die ingehaald worden. We blijven natuurlijk hopen dat er binnen afzienbare tijd door álle leden weer kan worden gespeeld!

Namens het bestuur,
Marten Schreuder

Voor de vereniging LTC Gorssel

• Vooraf vanuit huis moet digitaal een baan worden gereserveerd. Ons digitale afhangbord is geschikt om vanuit huis een baan te reserveren.
  • Het tennissen van alle jeugd moet altijd onder toezicht plaatsvinden van onze tennisleraar Christof Wijnhoud of een volwassene die volledig bekend is met dit protocol. De aanwezigheidstijden van Christof worden zo snel mogelijk bekend gemaakt en alle banen op het afhangbord worden buiten aanwezigheidstijden geblokkeerd.
  • Voorlopig stellen we de banen 3, 4, 5 en 6 beschikbaar voor jeugdtennis.
  • Op het minibaantje wordt met maximaal 4 personen tot en met 12 jaar gespeeld; dit is gesloten voor oudere kinderen.
  • Het clubhuis is alleen open voor het gebruik van het toilet (in noodgevallen) en voor toegang
    tot het (digitale) afhangbord. De kantine en het terras zijn gesloten.

Voor sporters en ouders

• De lessen worden altijd van tevoren ingepland.
  • Bij tennissen moet er altijd van tevoren online een baan gereserveerd worden.
  • Neem je eigen materiaal mee zoals een bidon met water en een handdoek.
  • Zorg dat kinderen voor het sporten thuis naar het toilet gaan. Alleen in uiterste nood kan
    het toilet op de vereniging worden gebruikt. Spreek hiervoor de leraar of toezichthouder
    aan.
  • Ga tijdens het tennissen niet dichtbij elkaar zitten (bankje of stoelen).
  • Geen aanrakingen zoals handen schudden of high fives.
  • Wissel van baanhelft met de klok mee.
  • Maak geen gebruik van de scoreborden op de baan.
  • Leenrackets mogen niet rouleren en moeten na gebruik meteen gedesinfecteerd worden.

Voor de tennistrainer Christof Wijnhoud

• Bij trainingen voor jeugd tot en met 12 jaar: maximaal 6 kinderen per tennisbaan.
  • Bij trainingen voor jeugd 13 tot en met 18 jaar: maximaal 4 jongeren per baan
  • Tussen de trainingen door wordt er 5 minuten pauze gehouden, zodat lesgroepen de ruimte en tijd hebben om elkaar af te wisselen.
  • De leraar of de toezichthouder is verantwoordelijk voor de routing van aankomende en weggaande jeugd. De ingangen aan de Markeweg worden gesloten. Aan de Flierderweg-zijde wordt de rechterzijde van de parkeerplaats gebruikt voor brengende ouders en de linkerzijde voor ophalende ouders. De hoofdingang van het park (rechts naast het clubhuis) is de ingang en wordt als zodanig gemarkeerd. Kinderen verlaten het park via de linkerzijde van het clubhuis bij de fietsenstalling. Kinderen die op de fiets komen volgen de zelfde route en parkeren hun fiets in de stalling. De route wordt gemarkeerd.
  • De leraar draagt plastic handschoenen.
  • De leraar houdt rekening met de afstand tussen de leerlingen bij de oefeningen tijdens de lessen.
  • De betaling van trainingen vindt alleen digitaal plaats.
  • Wissel de gebruikte trainingsballen elke dag. Per kleur bal wordt 1 ton gebruikt en voor
    elke groep van dezelfde kleur op dezelfde dag een nieuwe ton. Dit hoeven niet telkens
    nieuwe ballen te zijn. Bij gebruikte ballen moet er minimaal 1 dag tussen zitten voordat
    er weer mee gespeeld mag worden.
  • Leenrackets worden meteen na gebruik gedesinfecteerd.

Richtlijnen voor tennis.pdf