KNLTB najaarscompetitie

Dit bericht is bedoeld voor onze seniorleden. Om alle seniorleden de kans te geven om in de najaarscompetitie van 2024 mee te spelen, roepen we jullie op om je in te schrijven voor één van de vele reguliere competities die de KNLTB samen met de clubs organiseert. Je kunt je zowel individueel als met een team inschrijven.

Bij individuele inschrijving zijn er drie mogelijkheden:

1. We delen je in overleg in bij een bestaand team.
  2. Je wordt onderdeel van een nieuw team dat we in overleg samenstellen.
  3. Je wordt als reservespeler genoteerd en aangeboden aan diverse teams, met een aanzienlijke kans om regelmatig mee te spelen.

Op de website van de KNLTB vind je een overzicht van de verschillende competities die in het najaar gespeeld kunnen worden.

De speeldata voor de najaarscompetitie 2024 vind je op de KNLTB website.

Bij teaminschrijving kun je spelen op maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag. Op onze club vormt de populaire vrijdagavond mogelijk een knelpunt vanwege het beperkte aantal beschikbare banen. Op vrijdagavond spelen Herendubbel-, Damesdubbel- en Gemengd-dubbelteams.

Op vrijdagavond willen we één of twee banen vrijhouden voor tennislessen en niet-competitiespelers. Daarom houden we zes banen beschikbaar voor drie competitieteams. We kunnen maximaal zes teams plaatsen op vrijdagavond, aangezien er altijd drie teams uit spelen.

Als gevolg van deze beperking kunnen we bij meer dan zes inschrijvingen op vrijdagavond sommige teams moeten teleurstellen. De teams die niet ingedeeld worden voor de vrijdagavondcompetitie van 2024, krijgen volgend jaar voorrang bij inschrijving. We willen namelijk niet elk jaar dezelfde teams teleurstellen. De technische commissie doet zijn uiterste best om alle teams zoveel mogelijk speelmogelijkheden te bieden en de schaarste op vrijdagavond eerlijk te verdelen.

Voor het komende seizoen geldt niet meer dat wie zich het eerste inschrijft, de meeste kans heeft om geplaatst te worden. De inschrijving is al gestart en er zijn al diverse teams voor de vrijdagavond aangemeld.

We geven de voorkeur aan inschrijvingen voor zaterdag. Op zaterdag is er zeker plaats en spelen dubbelteams vier dubbels en gemengde teams twee mixed partijen, een damesdubbel en een herendubbel, net als op vrijdagavond.

Inschrijvingen kunnen tot uiterlijk 16 juni 2024 worden gericht aan Peter Buijsman ([email protected]). We kijken uit naar jullie inschrijving!