KNLTB voorjaarscompetitie

Voorjaarscompetitie

Het tennis is in principe een individuele sport. Daarom is het spelen van competitie in teamverband juist een uitgelezen mogelijkheid om teamambitie, teamspirit en gezelligheid samen te laten gaan.

Omdat we alle seniorleden een kans willen geven om in 2024 tenniscompetitie te spelen, doen we nu een oproep om je met een team of individueel in te schrijven voor één van de vele soorten reguliere competities die de KNLTB met de clubs organiseert. Wanneer je je individueel inschrijft, zijn er drie mogelijkheden:
1. Je wordt in overleg bij een bestaand team ingedeeld;
2. Je wordt onderdeel van een nieuw te vormen team dat in overleg wordt samengesteld;
3. Je wordt als reserverspeler genoteerd en aangeboden aan de diverse teams. De kans dat je dan regelmatig meespeelt is best aanzienlijk.

De KNLTB organiseert landelijk de volgende competitiemogelijkheden:

Daarnaast wordt er in de regio Gelderland ook nog op vrijdagochtend een Heren Dubbel 50+ (4HD) en een Dames Dubbel 50+ (4DD) georganiseerd. In 2024 gelden voor de voorjaarscompetitie de volgende data:

Wanneer je met een team inschrijft, dan kun je in Gelderland dus op dinsdag, donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag terecht. Op onze club vormt alleen op de zeer populaire vrijdagavond het aantal beschikbare banen mogelijk een bottleneck. Dat geldt in het bijzonder voor de vrijdagavonden waarop de Gemengd Dubbel-teams in combinatie met de 8 & 9 teams spelen.

Voor de vrijdagavonden waarop de Herendubbel- en Damesdubbel-teams spelen verwachten wij niet dat het aantal banen een bottleneck gaat vormen.

Niet alleen wil LTC Gorssel één en mogelijk twee banen vrijhouden voor tennisles, ook voor de niet-competitie-speler moet er een mogelijkheid bestaan om op vrijdagavond te tennissen. Dat betekent dat we zes banen voor drie teams beschikbaar houden voor de competitie op vrijdagavond. Als gevolg daarvan kunnen we op de vrijdagavonden gecombineerd maximaal zes Gemengd Dubbel- en 8&9-teams plaatsen, er spelen immers altijd drie van de zes teams uit.

De consequentie van deze vrijdagavond-bottleneck is dat we bij inschrijving van meer dan zes teams sommige teams zullen moeten teleurstellen. De teams die niet worden ingedeeld op de vrijdagavond in de voorjaarscompetitie, zullen in de vrijdagavondnajaarscompetitie voorrang krijgen wanneer zij zich daar ook inschrijven. En ook in 2025 zal met de indeling van het jaar 2024 rekening worden gehouden, zodat we niet elk jaar dezelfde teams in het voorjaar teleur moeten stellen.

Je mag ervan uitgaan dat de technische commissie zijn uiterste best doet om alle teams zoveel mogelijk speelmogelijkheden te bieden en de schaarste die op vrijdagavond nu eenmaal bestaat zo eerlijk mogelijk te verdelen.

Er geldt voor het komende seizoen niet meer dat wie zich het eerste inschrijft ook de meeste kans heeft om geplaatst te worden. De inschrijving gaat van start vanaf heden en sluit om 31 december 2023.

We zien uit naar jullie inschrijving die kan worden gericht aan Peter Buijsman ([email protected]).